Vše, aby Vaše komunikace byla radostí...





Kurzy v sociální oblasti

 

 

OBLAST SOCIÁLNÍCH SLUŽEB

 

 

 

Zvládání obtížné komunikace s klienty sociálních služeb a jejich rodinami

 

  • Příčiny, spouštěče a doprovodné jevy obtížené komunikace
  • Sdělování „špatných zpráv“ a význam nálady a prostředí v komunikaci
  • Zvládání emocí, agrese, pláče, úzkosti, strachu na straně klienta i pracovníka
  • Úloha synchronizace (vyladění se na klienta) a význam správného vyhodnocení neverbální komunikace – mimika, oční kontakt, gesta, dotyky, práce s hlasem, posilování porozumění
  • Jak vycházet s nekomunikujícím klientem
  • Aktivní naslouchání, porozumění osobnímu příběhu klienta
  • Rozvoj empatických schopností, otázka viny, příklady, jak neubližovat druhým a nenechat zraňovat sebe
  • Vyhodnocení komunikace – kdy a proč je klient vnímán jako „obtížný“

 

 

STRES A JEHO ZVLÁDÁNÍ

 

  • Stres, jeho příznaky a důsledky
  • Druhy stresu, stresorů a jejich rozeznání – praktický blok cvičení a testů
  • Stres na pracovišti a v soukromém životě
  • Syndrom vyhoření
  • Zvládání stresu a psychohygiena
  • Riskantní a nebezpečné postupy obrany proti stresu
  • Relaxační techniky – praktický trénink
  • Metody pozitivního přístupu k problému – praktický nácvik řešení

 

 

EMOČNÍ DOVEDNOSTI v jednání s lidmi

 

  • Abeceda emoční inteligence - připouštíme si emoce vůbec?
  • Když nám naše "pravda" zatemní vnímání..
  • Hádky a jak z nemoci emocí ven
  • Proč druhé nezraňovat a nenechat zranit sebe
  • Empatie v emočně náročných situacích
  • Přerámcujte vypjaté rozhovory
  • Pocity jako umocnění naší identity
  • Souboje mylných předpokladů, předjímání a otázka viny
  • Emoce v traumatu a během krizových situací
  • Trénink sociálních schopností

 

SENIOR V PROMĚNÁCH ČASU

 

  • Přehledový vývoj vnímání stáří a pokročilých etap života
  • Proměny postavení seniorů v rodinném kruhu
  • Zapojení seniorů do společenského dění u nás a ve světě
  • Přístup ke smrti a jeho proměny od středověku po současnost
  • Věk, kterého se lidé dožívali, definice stáří a ukázky proměn prožívání závěrečného stadia života

 

 

KOMUNIKACE V KRIZOVÝCH SITUACÍCH

 

  • Přehlednost a vyhodnocení zátěžové situace
  • Typy a druhy krizových situací
  • Postup při řešení krizové situace
  • Úvodní kontakt, slova jako prostředek uklidnění
  • Empatie - vyjádření pochopení v zátěžové situaci
  • Konstrukce rozhovoru s člověkem zasaženým krizovou událostí
  • Chyby vedoucí k zablokování komunikace
  • Úloha a interpretace neverbálních signálů
  • Předávání informací, paměťové vyhodnocování události
  • Rizika traumatu, odkazy na pomoc

 

KONFLIKT JAKO CESTA K POZITIVNÍM ZMĚNÁM

 

 

  • Pojem konflikt – charakteristika motivací k jednání
  • Příčiny střetu
  • Druhy konfliktů
  • Typy kritiky a reakcí na ni
  • Metody aktivního naslouchání
  • Nácvik optimálního zvládání konfliktu
  • Pojmy asertivita, agresivita, únikové jednání – charakteristika rozdílů
  • Význam gest a úloha neverbální komunikace
  • Podoby manipulace a její rozpoznávání – praktická cvičení
  • Efektivní kroky k odolávání nátlaku
  • Desatero asertivních dovedností
  • Asertivita při řešení nepříjemných a obtížných situací
  • Nácvik asertivních požadavků – modelová cvičení
 

 

obrana proti manipulaci a techniky mediace jako přístup k řešení sporů

 

  • Kdo je to manipulátor a co s námi dělá
  • Jak poznáme, že vlastně k manipulaci dochází
  • Proč je manipulace nedovoleným, ale přesto nikterak vzácným způsobem komunikace
  • Jak do vztahů manipulátor i manipulovaný zapojují svoje emoce
  • Proč nám řeč těla může pomoci odhalit lži a nefér jednání
  • Jak reagovat asertivně a nastavit manipulátorům mantinely
  •  Jaké jsou účinné způsoby jednání, jimiž se manipulativním technikám můžeme bránit
  • Jak se vyhnout manipulaci ve vztazích
  • Roviny mediačního přístupu a řešení sporů
 

 Vzdělávání vedoucích pracovníků:

 
 

Úvod do age managementu

 

  • Změna postojů ke stárnutí – význam a úloha sociálních služeb
  • Specifika komunikace se staršími dospělými
  • Zařazení věkových generací do společného týmu
  • Proces řízení pracovního výkonu v oblasti sociálních služeb
  • Slaďování pracovního a rodinného života v kontextu věkových generací
  • Problematika mezigeneračních pastí
  • Mýty a mylné předpoklady o kvalitě staršího věku ve vztahu k pracovním kompetencím
  • Komunikace zatížená možnou diskriminací a způsoby obrany
  • Zapojení starších pracovníků, zaměstnanost a sociálně odpovědné chování
  • Příklady „dobré praxe“
 

vedení týmů, hodnocení a motivace podřízených

 

  • Roviny, které se promítají do vztahů podřízených a nadřízených
  • Respektující přístup v komunikaci s podřízenými
  • Složení týmu, týmové role a zapojení jednotlivců dle správného určení jejich osobnostního potenciálu
  • Pochvala i kritika podřízených, negativní a pozitivní zpětné vazby
  • Možnosti motivace zaměstnanců
  • Kontrola podřízených, respekt k soukromí podřízených
  • Možnosti asertivního reagování v konfliktních situacích
  • Mobbing, bossing, prevence diskriminačního jednání
  • Hodnotící rozhovory s podřízenými
  • Jakých se vyvarovat chyb

 

Za všechny kurzy jsou lektorkou vystavena osvědčení o jejich absolvování.

 

Možné objednání kurzu akreditovaného u MPSV – Úvod do Age Managementu v sociálních službách (ve spolupráci s Nadací Neziskovky.cz), Řešení konfliktních situací při práci v sociálních službách, Mediátor – vyjednavač v zátěžových situacích, Tréninkové cesty k empatii v krizové komunikaci (ve spolupráci s VISK) a Zvládání obtížné komunikace s klienty sociálních služeb a jejich rodinami (ve spolupráci s 1. VOX)

 

Ceny kurzu pro skupiny do cca 15 osob se pohybují v rozpětí 9.000 - 14.000,- Kč dle individuálních podmínek a zadání, sylabus, testy a další materiály jsou započteny v ceně kurzu.

 

Realizace kurzu - na místě zadavatele. Ať již v koncepci kurzu či v cenové relaci se Vám budu snažit vyjít vstříc.

Všechny kurzy probíhaí interaktivně, pracujeme s videokamerou, účastníci jsou průběžně do dění stále zapojováni, vyzkoušejí si reálné komunikační situace z vlastní profese. 

Výklad je veden zážitkově, nikoli jen popisně, pracuje s emocemi, různými formami testů a skupinové i individuální práce tak, aby byl nejen přínosný, ale i zábavný, vstřícný k požadavkům účastníků a pomohl jim nacházet řešení účinná pro jejich aktuální problémy a dotazy.