Vše, aby Vaše komunikace byla radostí...





Manažerské dovednosti

 
 

VZDĚLÁVÁNÍ V OBLASTI LIDSKÉHO KAPITÁLU

 

ROZVOJ MANAŽERŮ, PERSONALISTŮ, ZAMĚSTNANCŮ

Kurzy, workshopy, konzultace 

 
 

prevence syndromu vyhoření a pozitivní motivace zaměstnanců

Modul

NÁSTROJE A POSTUPY SOCIÁLNĚ ODPOVĚDNÉHO ŘÍZENÍ A AGE MANAGEMENTU NA CESTĚ K PODPOŘE PRACOVNÍ SCHOPNOSTI A SPOKOJENOSTI JEDNOTLIVCŮ I TÝMŮ

 
  •       Jak vzniká stres a jakou hraje roli
  •       Eustres, distres, stresové faktory v profesním i osobním životě
  •       Prevence stresu, „první pomoc“ a účinné techniky při zátěžové stresové situaci
  •       Čtyři fáze nástupu syndromu vyhoření – fáze poplachu, odporu, vyčerpání, ústupu
  •       Psychologické faktory - vliv dětství a jeho důsledky na odolnost proti stresu v dospělosti
  •       Ztráta vnitřního dialogu – stěžejní příčina syndromu vyhoření
  •       Kompenzace a únik, ztráta schopnosti vyhodnotit narůstající rizika vyhoření
  •       Strach a popírání emocí
  •       Vzorce chování směřující k nezvládání postupující emoční zátěže
  •       Jak čelit náporu zátěžových situací, rizika traumatu, odkazy na formy pomoci
  •       Co brání syndromu vyhoření?
  •       Prevence, vedení obtížných rozhovorů, doporučení a kroky ke zvládání postupujících stresových faktorů
  •       Motivace zaměstnanců jako účinné řešení v boji se stresem
  •       Řešení konfliktního klimatu
  •       Respektující přístup v týmové komunikaci
  •       Stres a pracovní klima jako zdroj fluktuace ve firmách
  •       Profesní perspektiva a osobní plánování
  •       Nové metody age managementu – řízení s ohledem na věk a potenciál zaměstnanců
  •       Cesta k individuálnímu přístupu
  •       Opatření pro podporu produktivity a pracovní schopnosti
  •       Syndrom vyhoření a věk
  •       Věková diverzita a mezigenerační spolupráce na pracovišti
  •       Co by měli manažeři, vedoucí týmů, personalisté i řadoví zaměstnanci vědět o stárnutí
  •       Aktuální situace a nejnovější trendy na trhu práce
  •       Atmosféra na pracovišti - pochvala, konstruktivní kritika, aktivní naslouchání, vstřícná komunikace 
  •       Emočně vypjaté rozhovory – jak nezraňovat a nenechat zranit sebe
  •       Nové trendy a nevyhnutelné změny v oblasti slaďování pracovního a osobního života
  •       Zvyšování konkurence schopnosti firem a pozitivní užitek z uplatňování age managementu
  •       Komunikace jako nástroj moderního řízení a sociálně odpovědného jednání na pracovišti
  •       Příklady dobré praxe, video trénink, zajímavé testy, interaktivní práce v průběhu celého workshopu
 
 

řízení s ohledem na věk a potenciál zaměstnanců - age management

 
  • Demografický vývoj ve vztahu ke stárnutí a proměny pracovního trhu
  • Věková diverzita a mezigenerační spolupráce na pracovišti
  • Co by měli manažeři vědět o stárnutí
  • Spravedlivé postoje ke stárnutí, nejčastější předsudky a mýty
  • Opatření pro podporu produktivity a pracovní schopnosti
  • Work-life balance v aktivním přístupu k pracovnímu životu
  • Sendvičová generace a její potenciál na trhu práce
  • Komunikace jako nástroj moderního řízení a sociálně odpovědného jednání na pracovišti
  • Zvyšování konkurenceschopnosti firem a pozitivní užitek z uplatňování age managementu
 

dialog a emoce v praxi zodpovědných lídrů

 
  • Emoce napříč kulturami
  • Chování a jednání pod návalem emocí
  • Krizové okamžiky a vnitřní emoční svět
  • Motivace, hodnocení, chvála, konstruktivní kritika ve vztahu k emocím
  • Nezvládnuté emoce a odmítání dialogu se sebou – čtyři fáze nástupu syndromu vyhoření
  • Vliv dětství ve vztahu k rozvoji emocí a jeho důsledky v dospělosti
  • Vedení obtížných rozhovorů – rozvoj porozumění, empatie a nenásilné formy komunikace
  • Strach a vztek jako výrazné emoce
  • Neverbální projevy a odhalování pocitů – rozdílná emoční řeč ženského a mužského těla
  • Budování důvěry – jak na rozhovory s respektem
 

komunikace v krizových a zátěžových situacích

 
  • Přehlednost a vyhodnocení zátěžové situace
  • Typy a druhy krizových situací
  • Postup při řešení krizové situace
  • Úvodní kontakt, slova jako prostředek uklidnění
  • Empatie - vyjádření pochopení v zátěžové situaci
  • Konstrukce rozhovoru s člověkem zasaženým krizovou událostí
  • Chyby vedoucí k zablokování komunikace
  • Úloha a interpretace neverbálních signálů
  • Předávání informací, paměťové vyhodnocování události
  • Rizika traumatu, odkazy na pomoc
  • Jak čelit náporu zátěžových situací, práce se stresem
 

obrana proti manipulaci

 
  • Kdo je to manipulátor
  • Odhalení manipulace
  • Vztah manipulátora a manipulovaného v emoční rovině
  • Význam řeči těla při komunikaci s manipulátorem
  • Asertivní reakce a nastavení mantinelů
  • Účinné techniky obrany proti manipulaci
  • Jak se vyhnout manipulaci ve vztazích
  • Manipulace versus respekt – způsoby řešení problematických situací a mediační přístup
 

vedení týmu, hodnocení, motivace, řešení konfliktů při práci s lidmi

 

 

  • Složení týmu, týmové role, zapojení jednotlivců dle osobnostního potenciálu
  • Pochvala i kritika podřízených, negativní a pozitivní zpětné vazby
  • Motivace zaměstnanců
  • Kontrola podřízených, respekt k soukromí podřízených
  • Možnosti asertivního reagování v zátěžových situacích
  • Mobbing, bossing, prevence diskriminačního jednání
  • Manažerské a hodnotící rozhovory s podřízenými
  • Emoční dovednosti manažerů - nejčastější chyby a omyly při vedení lidí, jejich prevence a náprava
  • Budování vstřícného klimatu při práci s týmem
  • Řešení konfliktních a zátěžových situací – video trénink
 
 
 

správná komunikace - úspěšný business

 
  • Strategie obchodního rozhovoru
  • Stanovení cílů a plánované kroky k jejich naplnění
  • Příprava a osnova obchodní schůzky - práce s informacemi a materiály
  • Jak zajistit od počátku vstřícný průběh jednání - důvěra, logika, emoce
  • Navázání kontaktu s obchodními partnery – korespondence, telefonát, prezentace
  • Neverbální projev a různé druhy postojů
  • Předcházení námitek i jejich řešení v konkrétní situaci – potíže v obchodní komunikaci
  • Nátlak versus přesvědčení – jak rozpoznat manipulaci
  • Zásady korektní a účinné argumentace
  • Umění dovést schůzku k dohodě a úspěšnému uzavření obchodního jednání
  • Čas po uzavření dohod aneb schůzkou vše teprve začíná
 

Úspory času aneb jak si dobře naplánovat, zorganizovat a nezapomenout!

 

  • Plánování a organizace času – hlavní zásady, které šetří čas
  • Rozbor časových ztrát – test
  • Určování priorit a stanovení dosažitelných cílů
  • Sestavení pracovního či osobního plánu – praktická část
  • Workoholismus – prevence, identifikace, řešení
  • Kroky a postupy ke správnému zapojení paměti při nakládání s časem, hry a testy

 

Veškeré vzdělávací workshopy a další akce jsou připravovány jako kurzy na klíč dle zadání a potřeb zadavatele a jeho zaměstnanců.