Manažerské dovednosti
VZDĚLÁVÁNÍ V OBLASTI LIDSKÉHO KAPITÁLU
ROZVOJ MANAŽERŮ, PERSONALISTŮ, ZAMĚSTNANCŮ
Kurzy, workshopy, konzultace
prevence syndromu vyhoření a pozitivní motivace zaměstnanců
Modul
NÁSTROJE A POSTUPY SOCIÁLNĚ ODPOVĚDNÉHO ŘÍZENÍ A AGE MANAGEMENTU NA CESTĚ K PODPOŘE PRACOVNÍ SCHOPNOSTI A SPOKOJENOSTI JEDNOTLIVCŮ I TÝMŮ
- Jak vzniká stres a jakou hraje roli
- Eustres, distres, stresové faktory v profesním i osobním životě
- Prevence stresu, „první pomoc“ a účinné techniky při zátěžové stresové situaci
- Čtyři fáze nástupu syndromu vyhoření – fáze poplachu, odporu, vyčerpání, ústupu
- Psychologické faktory - vliv dětství a jeho důsledky na odolnost proti stresu v dospělosti
- Ztráta vnitřního dialogu – stěžejní příčina syndromu vyhoření
- Kompenzace a únik, ztráta schopnosti vyhodnotit narůstající rizika vyhoření
- Strach a popírání emocí
- Vzorce chování směřující k nezvládání postupující emoční zátěže
- Jak čelit náporu zátěžových situací, rizika traumatu, odkazy na formy pomoci
- Co brání syndromu vyhoření?
- Prevence, vedení obtížných rozhovorů, doporučení a kroky ke zvládání postupujících stresových faktorů
- Motivace zaměstnanců jako účinné řešení v boji se stresem
- Řešení konfliktního klimatu
- Respektující přístup v týmové komunikaci
- Stres a pracovní klima jako zdroj fluktuace ve firmách
- Profesní perspektiva a osobní plánování
- Nové metody age managementu – řízení s ohledem na věk a potenciál zaměstnanců
- Cesta k individuálnímu přístupu
- Opatření pro podporu produktivity a pracovní schopnosti
- Syndrom vyhoření a věk
- Věková diverzita a mezigenerační spolupráce na pracovišti
- Co by měli manažeři, vedoucí týmů, personalisté i řadoví zaměstnanci vědět o stárnutí
- Aktuální situace a nejnovější trendy na trhu práce
- Atmosféra na pracovišti - pochvala, konstruktivní kritika, aktivní naslouchání, vstřícná komunikace
- Emočně vypjaté rozhovory – jak nezraňovat a nenechat zranit sebe
- Nové trendy a nevyhnutelné změny v oblasti slaďování pracovního a osobního života
- Zvyšování konkurence schopnosti firem a pozitivní užitek z uplatňování age managementu
- Komunikace jako nástroj moderního řízení a sociálně odpovědného jednání na pracovišti
- Příklady dobré praxe, video trénink, zajímavé testy, interaktivní práce v průběhu celého workshopu
řízení s ohledem na věk a potenciál zaměstnanců - age management
- Demografický vývoj ve vztahu ke stárnutí a proměny pracovního trhu
- Věková diverzita a mezigenerační spolupráce na pracovišti
- Co by měli manažeři vědět o stárnutí
- Spravedlivé postoje ke stárnutí, nejčastější předsudky a mýty
- Opatření pro podporu produktivity a pracovní schopnosti
- Work-life balance v aktivním přístupu k pracovnímu životu
- Sendvičová generace a její potenciál na trhu práce
- Komunikace jako nástroj moderního řízení a sociálně odpovědného jednání na pracovišti
- Zvyšování konkurenceschopnosti firem a pozitivní užitek z uplatňování age managementu
dialog a emoce v praxi zodpovědných lídrů
- Emoce napříč kulturami
- Chování a jednání pod návalem emocí
- Krizové okamžiky a vnitřní emoční svět
- Motivace, hodnocení, chvála, konstruktivní kritika ve vztahu k emocím
- Nezvládnuté emoce a odmítání dialogu se sebou – čtyři fáze nástupu syndromu vyhoření
- Vliv dětství ve vztahu k rozvoji emocí a jeho důsledky v dospělosti
- Vedení obtížných rozhovorů – rozvoj porozumění, empatie a nenásilné formy komunikace
- Strach a vztek jako výrazné emoce
- Neverbální projevy a odhalování pocitů – rozdílná emoční řeč ženského a mužského těla
- Budování důvěry – jak na rozhovory s respektem
komunikace v krizových a zátěžových situacích
- Přehlednost a vyhodnocení zátěžové situace
- Typy a druhy krizových situací
- Postup při řešení krizové situace
- Úvodní kontakt, slova jako prostředek uklidnění
- Empatie - vyjádření pochopení v zátěžové situaci
- Konstrukce rozhovoru s člověkem zasaženým krizovou událostí
- Chyby vedoucí k zablokování komunikace
- Úloha a interpretace neverbálních signálů
- Předávání informací, paměťové vyhodnocování události
- Rizika traumatu, odkazy na pomoc
- Jak čelit náporu zátěžových situací, práce se stresem
obrana proti manipulaci
- Kdo je to manipulátor
- Odhalení manipulace
- Vztah manipulátora a manipulovaného v emoční rovině
- Význam řeči těla při komunikaci s manipulátorem
- Asertivní reakce a nastavení mantinelů
- Účinné techniky obrany proti manipulaci
- Jak se vyhnout manipulaci ve vztazích
- Manipulace versus respekt – způsoby řešení problematických situací a mediační přístup
vedení týmu, hodnocení, motivace, řešení konfliktů při práci s lidmi
- Složení týmu, týmové role, zapojení jednotlivců dle osobnostního potenciálu
- Pochvala i kritika podřízených, negativní a pozitivní zpětné vazby
- Motivace zaměstnanců
- Kontrola podřízených, respekt k soukromí podřízených
- Možnosti asertivního reagování v zátěžových situacích
- Mobbing, bossing, prevence diskriminačního jednání
- Manažerské a hodnotící rozhovory s podřízenými
- Emoční dovednosti manažerů - nejčastější chyby a omyly při vedení lidí, jejich prevence a náprava
- Budování vstřícného klimatu při práci s týmem
- Řešení konfliktních a zátěžových situací – video trénink
správná komunikace - úspěšný business
- Strategie obchodního rozhovoru
- Stanovení cílů a plánované kroky k jejich naplnění
- Příprava a osnova obchodní schůzky - práce s informacemi a materiály
- Jak zajistit od počátku vstřícný průběh jednání - důvěra, logika, emoce
- Navázání kontaktu s obchodními partnery – korespondence, telefonát, prezentace
- Neverbální projev a různé druhy postojů
- Předcházení námitek i jejich řešení v konkrétní situaci – potíže v obchodní komunikaci
- Nátlak versus přesvědčení – jak rozpoznat manipulaci
- Zásady korektní a účinné argumentace
- Umění dovést schůzku k dohodě a úspěšnému uzavření obchodního jednání
- Čas po uzavření dohod aneb schůzkou vše teprve začíná
Úspory času aneb jak si dobře naplánovat, zorganizovat a nezapomenout!
- Plánování a organizace času – hlavní zásady, které šetří čas
- Rozbor časových ztrát – test
- Určování priorit a stanovení dosažitelných cílů
- Sestavení pracovního či osobního plánu – praktická část
- Workoholismus – prevence, identifikace, řešení
- Kroky a postupy ke správnému zapojení paměti při nakládání s časem, hry a testy
Veškeré vzdělávací workshopy a další akce jsou připravovány jako kurzy na klíč dle zadání a potřeb zadavatele a jeho zaměstnanců.